luni, 7 iulie 2014

New York, New York

New York, Statele Unite ale Americii. Un vis implinit pentru mine. Ceva ce stiam ca este departe de mine fizic, si credeam ca este si undeva inca departe de realizare. M-am inselat.
A trecut mai bine de un an de cand am fost acolo, insa am tot amanat articolul pentru ca mi-a fost greu sa exprim in cuvinte ceea ce am trait timp de 10 zile.

Am plecat din Doha la bordul unui Boeing 777, constienti de faptul ca ne asteapta cel mai lung zbor de pana acum. 14 ore de zbor non-stop ne desparteau de taramul fagaduintei. Dar s-a meritat fiecare secunda. Da, chiar si dureroasa parte fara fumat atata timp!!!

Primul contact cu acest minunat oras a fost prin hubloul avionului. O senzatie minunata sa o zaresti pe Lady Liberty din avion. Odata ajunsi la JFK, parca totul a fost foarte usor si rapid: procedurile de frontiera, vama, parca si bagajul a ajuns foarte repede. Sau era entuziasmul nostru care ne facea sa credem asta



 Am luat un taxi si ne-am indreptat catre Brooklyn unde aveam apartamentul inchiriat, muti, cu gura cascata la orice detaliu puteam zari pe geam, ca aia mici.





Odata cazati, in ciuda oboselii acumulate, n-am putut sa nu iesim sa exploram putin zona inconjuratoare, mai ales ca pozitia cladirii noastre era foarte buna: intre podul Brooklyn si podul Manhattan, cu o vedere extraordinara catre Wall street si East river. Era o dupa-amiaza frumoasa de sfarsit de Aprilie, sambata, iar oamenii erau pe afara, pe iarba cu o carte sau cu cateii la plimbare. Asta da ciudatenie, sa vezi catei pe strazi sau in parcuri, tinand cont ca in Doha in 3 ani n-am vazut decat 4 iar 3 erau ai unor prieteni de-ai nostri...
Ne simteam de parca eram acolo dintotdeauna, de parca ne bucuram de o zi normala de week-end in aer liber.



Oameni de diverse nationalitati, relaxati, care se bucurau de o frumoasa zi de primavara .

Oameni fara fețe acre respingatoare, care raspundeau oricarei intrebari fara sa clipeasca.

Oameni cu o atitudine pozitiva si zambete pe fata, in ciuda problemelor pe care sunt convinsa ca le aveau, ca fiecare.


Abia a doua zi a inceput aventura noastra, dupa un somn binemeritat si extrem de necesar. Dimineata a inceput cu un mic dejun in stil American (sandwich cu ou si sunca) si cafea, cumparate de la magazinul de la colt, care era plin de politistii de la NYPD. Mergand pe principiul "unde vezi camionagii opriti, se mananca bine", ne-am incercat norocul cu politia. Si n-am dat gres, slava Domnului! Mâncarea demențială, la fel si cafeaua!

Incarcati de energie si odihniti, ne-am urcat in metrou si ne-am indreptat catre Manhattan. Maxim 20 minute si eram in inima New York-ului. Odata iesiti la suprafata, am fost muți preț de cateva minute. Ne simteam atat de mici printre zgarie-norii New York-ezi, si nu stiam la ce sa ne uitam mai intai: fie la faimoasele taxiuri galbene Crown Victoria, fie la cladirile impunatoare, fie la forfota de pe strada.


Timp de 10 zile ne-am facut prieteni noi pe care n-o sa-i uitam niciodata: faimosul 5th Avenue, Empire State Building, Rockefeller Center, Broadway, Times Square, Statuia libertatii, raul Hudson, Central Park, magazinul Apple, Grand Central station, Brooklyn Bridge, Little Italy, Chinatown, muzeul Intrepid, Muzeul de istorie naturala, Macy's.
Locuri pe care pana atunci le stiam doar din filme...



Pot spune ca cel mai mult mi-a placut Central park, chiar daca am avut ceva de suferit, fiind fumatul interzis in parc. S-a meritat sacrificiul fara doar si poate. Tot in Central Park am fost si la zoo, care a fost putin dezamagitoare. Ma asteptam la ceva mai mult, insa pentru copii e ok.


Central park







Pe locul 2 in topul preferintelor mele este  Rockefeller - Top of the rock, de unde poti sa vezi atat mareata Empire State Building, cat si superbul park New-York-ez. Ideal este de urcat undeva la amurg, ca sa poti admira peisajul atat in timpul zilei, pe inserat, si noaptea. Este absolut superb, incomparabil cu Empire State de unde nu poti vedea Central park tocmai din cauza cladirii Rockefeller :)







Mi-e dor de hot-dog-ul cumparat de la tonetele de pe strada, mi-e dor de cartofii prajiti in unt de arahide ( Five guys diner), mi-e dor sa simt forfota nebuna de pe strazi, mi-e dor de oamenii care te binecuvantau doar pentru ca le-ai tinut usa intr-un magazin.

Foarte ciudat pentru mine este ca m-asteptam sa ma oboseasca teribil vacanta asta, forfota, aglomeratia, alergatura din dorinta de a vizita cat mai mult. Dar din contra: toata nebunia asta parca-mi dadea o energie extraordinara.  Parca ma hraneam cu zumzetul orasului, ceea ce este extraordinar pentru mine, care dupa o ora intr-un mall ma vait de dureri de cap, oboseala si strig ca vreau acasa la mine unde e liniste...

New York ramane pentru mine ceva deosebit fata de tot ce am vazut pana acum. Ramane locul unde am vazut barbati in costum, cu Rolex la mana si cu Conversi in picioare, in metrou. Ramane locul unde distinsele corporatiste de pe Wall street imbracate in deux-pieces Chanel imparteau metroul cu toata lumea, unde non conformismul este la el acasa, si unde mi-au cam fost "daramate" multe mituri referitoare la americani.



Un comentariu: