joi, 22 martie 2012

Studiu de caz.

Am schimbat continentul, am schimbat clima, am schimbat viata, am schimbat aproape tot, dar ajung la concluzia ca de prostie nu poti fugi!! Iar prostia nu vine niciodata singura, ci incununata de nesimtire, ca sa nu se plictiseasca cumva. Prostia este pretutindeni, si la fel ca dragostea, nu tine cont de varsta, rasa sau nationalitate.. Asa ca n'ai unde sa fugi si sa nu dai de ea. Dar ce poti sa faci e sa
 n'o lasi sa te domine. Pentru ca daca o va face, o sa faci parte din categoria AIA. Si nu e bine! Pentru ca intotdeauna vor exista oameni "necontaminati" ( imi place mie sa cred ) care te vor pune la zid si te vor ciurui prin cuvinte.

Mereu am fugit de oameni prosti. Ii consider periculosi. Nu pot sa tolerez. Pentru ca nu ma pot abtine sa nu fiu acida , si nu vreau sa jignesc pe nimeni in niciun fel.

Eu am incercat sa m-ascund dupa camile, sa-mi bag capul in nisip, sa fug in desert, dar... DEGEABAAAAAA!!! N'ai cum sa scapi de oameni prosti, asa ca mai bine va obisnuiti cu ideea ca exista, ca n'aveti incotro. E trist, stiu.

Vreau sa va marturisesc ca aici in Doha am descoperit o noua categorie de mamifere, si nu stiu exact cum s'o incadrez. Din pacate aceste specimene nu sunt pe cale de disparitie, reproducandu-se prin nastere de pui vii, pe care nu stiu cu ce'i hranesc, dar suspectez ca e la mijloc un amestec chimic, pentru ca natural nu poate fi creat asa ceva. Ei sunt ceea ce eu numesc "babuinii". Sunt vecinii mei, din cartier. Sunt cei care nu lipsesc de la moschee, insa fura conurile reflectorizante care blocheaza locurile de parcare ale altor oameni. Si daca e "haram" ( interzis de islam ) ce? Lasa ca poate are alta treaba Allah si nu vede si el tocmai acum. Ei sunt cei care impanzesc strazile odata ce se termina rugaciunea, si credeti-ma ca nu au niciun fel de teama de masini si nu au niciun fel de tentativa de a folosi trotuarul. Cu covorasul pe umar, cu tigara in gura, cu tichia pe varful capului, merg pe doua benzi pe carosabil, iar tu, nefericitule, care trebuie s-ajungi la munca, stai si astepti ca ei sa mearga. Ca n'ai de ales. Claxon? te sfideaza efectiv. Flash-uri? Nicio sansa! Eu, insa , fiind in permanenta in graba, nu fac altceva decat sa turez motorul V6 in spatele lor, si da, atunci captez atentia. Adica se opresc si se uita insistent la mine si vorbesc intre ei in limba babuinilor. Nu stiu daca admirativ sau curios. Se holbeaza efectiv. Parca as fi exponat din mezozoic. Dar macar trec si-mi vad de drum.



Tot ei sunt cei care se ascund printre masini in parcare si se joaca pe telefon si apar de unde nu te astepti si te sperie. Tot ei sunt cei care sar in fata masinii traversand strada, iar tu trebuie sa opresti ca sa nu-i faci kebab si s'ajungi la puscarie in vreo groapa in desert chiar daca mergi cu viteza legala de 80 km /h iar ei nu au trecere de pietoni.


In schimb, sunt inofensivi. Nu-ti fac nimic decat se holbeaza insistent si fara nicio jena. N-am auzit niciunul vorbind, ci doar murmura intre ei, la ureche.



N-as sti nici sa va spun ce muncesc, daca muncesc, pentru ca nu-i vad decat "la poarta", pe strazi, pe iarba in parcuri, si in fata masinii mele, tot timpul in grupuri. Ei sunt. Neinfricati, sfidatori, neghiobi, violatori din priviri, dezorganizati. Si mai mult decat atat, sunt niste soferi groaznici. De obicei o sa-i vezi in pick-up-uri Toyota sau Nissan, sau in cele mai amarate masini.

La inceput m-au speriat. Dupa care m-au enervat. Dupa care m-au amuzat. Acum sunt la etapa de studiu :D

Voi reveni cu descoperiri ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu